אלבומי תמונות

קישורים

צור קשר

ארכיון

אודותינו

"הקול שלנו"

"Our Voice"

About Us

Archive

Contact Us

Links

Photo Albums

אריה אולבסקי נבחר ליו”ר החדש של הארגון Arie Olewski is the new Chairman

For English scroll down.

הנהלת הארגון בחרה פה אחד באריה אולבסקי ליושב הראש החדש של הארגון. אריה (73) הוא אחיה של היו”ר הקודמת יוכי ריץ-אולבסקי ז”ל, ובנו של היו”ר המיתולוגי של הארגון רפאל אולבסקי ז”ל.
“אני מודע לגודל התפקיד ולמחויבות המשפחתית שלי, ומקבל אותו ברגשות מעורבים,” – אמר אריה, בן הדור השני שנולד בישראל. “מאז ילדותי נשמתי את האווירה בארגון הגדול והחשוב שלנו. התקופה הקשה הזו בישראל מציגה בפנינו אתגרים לא קלים בעלי השלכות היסטוריות. למזלי יש לנו חברי הנהלה מסורים וכולנו נפעל בהתנדבות למען החברות והחברים”.

אני בנם של משוחררי בֶּרגֶן-בֶּלזֶן: רחל זֶלמַנוֹבִיץ’ ז”ל אסירת אושויץ-בִּירקְנַאוּ וחברת תזמורת הנשים שם, ושל רפאל אוֹלֶבסְקִי ז”ל אסיר בּוּנָה-אושויץ, ממנהיגי מחנה העקורים בֶּרגֶן-בֶּלזֶן ויו”ר ארגון שארית הפליטה בֶּרגֶן-בֶּלזֶן בישראל.

  • דב (בֶּן-בָּרָק) זֶלמַנוֹבִיץ’ הי”ד [דודי מצד אימי] היה מפקד בית”ר בבֶּנדִין, ונרצח לאחר שהשתתף במרד ה”זוֹנדֶר-קומנדו” באושויץ.
  • “הרב מ-צֶלֶה”, הרב ישראל-משה אוֹלֶבסְקִי [דודי מצד אבי], היה הרב הראשון ששיקם את קהילת יהודי צֶלֶה ליד הַנוֹבֶר בגרמניה ואת יהדות האזור הבריטי בגרמניה.
  • אחותי – יוֹכִי (יוכבד) רִיץ (אוֹלֶבסְקִי), היא אחת הילדות הראשונות שנולדו במחנה העקורים בֶּרגֶן-בֶּלזֶן לאחר השחרור.

את מורשת עם ישראל ספגתי בבית הורי אשר לא הסתירו דבר ממאורעות השואה.
בשנת 1983 ערכתי את הספר “הדמעה”, שנכתב בידי אבי ז”ל – אוטוביוגרפיה דוקומנטרית על רקע השואה: העיירה בפולין, מחנות המוות ושיקום החיים המדהים בבֶּרגֶן-בֶּלזֶן.
מאז שנת 2000 אני מעורב בסיוע לבית-הכנסת ולמוזיאון שבו בעיר צֶלֶה בגרמניה, שם נישאו הוריי. הקהילה היהודית שם שוקמה בידי אבי – שהיה למעשה היו”ר הראשון של הקהילה לאחר השחרור, ובידי דודי, “הרב מצֶלֶה”. באפריל 2005 פתחתי שם תערוכה אודות “החיים היהודיים ב-צֶלֶה לאחר 1945” שהתבססה על תרומתה של משפחתי לחידוש הקהילה לאחר השואה. בספטמבר 2005 הוזמנתי להרצות על הקשר המשפחתי לעיר. בפעילותי מושם דגש על סובלנות ובניית גשר לעתיד. בשנת 2006 אחותי ואני היינו אורחי הכבוד של העיר בטקס הנצחת אבינו ודודנו בבית הכנסת.

אני מסייע ונמצא בקשר עם מרכז ההנצחה החדש בבֶּרגֶן-בֶּלזֶן, והקרן לאתרי זיכרון בנידרזקסן.

עם אחותי יוכי תרמנו למוזיאון “מַשוּאָה” בקיבוץ תל-יצחק את אוסף קטעי העיתונות של שארית הפליטה ותעודות היסטוריות אחרות של אבינו רפאל אוֹלֶבסְקִי ז”ל, המוצג באגף העיתונות על שם רחל ורפאל אוֹלֶבסְקִי. ל”יד ושם” תרמנו את אוסף רחל ורפאל אולבסקי של ארגון שארית הפליטה ברגן-בלזן בישראל.

אני רואה עצמי מחויב להנצחת יהודי העיירה של אבי, אוֹשֶנצִ’ין בפולין, ופועל שנים לקבלת הכרה במעמד הקדוש וההיסטורי של בית-הכנסת ובית-העלמין, הנמצאים בידיים פולניות.

במסגרת השירות הבולאי של חברת דואר ישראל שימשתי עד 2018 כיועץ לענייני יהדות ושואה בכל הקשור להנפקות בולים ישראליים בנושאים אלה. יזמתי את הנפקת הבול הרשמי של מדינת ישראל “השחרור מהמחנות” באפריל 2020 לציון הפעילות התרבותית במחנה העקורים ברגן-בלזן.

הוצאתי לאור עם אחותי בעברית ובאנגלית את “אסור לבכות כאן!” – סיפורה של אמנו על חברותה בתזמורת הנשים באושוויץ, ואת “שערי הדמעות” – התרגום לגרמנית של ספרו של אבינו, שיצא לאור בשנת 2014 בגרמניה. הספר של אמנו יצא לאור גם בגרמנית.

עלה בגורלי לשרת את מדינת ישראל במלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה, במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת לבנון הראשונה, ואני גאה בילדיי שהתחנכו על פי הערכים הציוניים שהבאנו מבית הורינו.

אריה הוא בעל תואר שני מ.א. בתקשורת-המונים, המכון לקומוניקציה, האוניברסיטה העברית, ירושלים; וב.א. בפסיכולוגיה (מסלול מורחב), אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן. במקצועו הוא עיתונאי, ממש כמו אביו ואחותו ז”ל. הוא העורך הראשי של כתב העת הבינלאומי של הארגון – “הקול שלנו”.

עד 2018 מנהל פרוייקטים ותפקידים מיוחדים, השירות הבולאי, רשות הדואר. לפני כן היה מנהל מדור יחסי-ציבור, אגף השיווק, רשות הדואר, ירושלים; דובר ומנהל קשרי-ציבור והסברה, המועצה המקומית, ירוחם; עיתונאי ועורך תוכניות-רדיו, רשת ב’, קול ישראל, רשות השידור; כתב (אזרח), יומן החדשות, גלי-צה”ל.

יליד דצמבר 1950, נשוי ואב לשלושה, וסבא מסור לשתי נכדות.

צבא סדיר: קורסי פיקוד והדרכה ביחידות גולני, חיל הקשר, הנדסה משוריינת.
במילואים
היה גם מרצה ומנחה דיונים בבה”ד 1 בית הספר לקצינים, מטעם מפקדת קצין חינוך ראשי.

The Board of the organization unanimously elected Arie Olewski as the new chairman of the organization. Arie (73) is the brother of the late former chairman Jochi Ritz-Olewski, and the son of the late Rafael Olewski, the legendary chairman of the organization.
“I am aware of the magnitude of the role and my family’s commitment, and I accept it with mixed feelings” – said Arie, a second generation member born in Israel. “Since my childhood I have breathed the atmosphere in our large and important organization. This difficult period in Israel presents us with difficult challenges that have historical consequences. Fortunately, we have dedicated board members and we will all work voluntarily for the members.”

Born in Israel, 1950. Married, 3 children, 2 granddaughters.

As from 2-2024 Chairman of Bergen-Belsen Survivors Organization in Israel and chief editor of Undzer Sztyme – Our Voice – international magazine of the organization.

Member of the International Advisory Board of Niedersachsen Memorials Foundation.

M.A. in Mass Communication and B.A. in Psychology (expanded).

In the past: Radio-Journalist in Israel official radio; Spokesman of a town in the Negev, and a Public Relations expert; lecturer at the Officers’ school of the IDF; Special Projects manager at Israel Philatelic service and an expert consultant of Jewry and Holocaust issues of Israel’s stamps.

Son of Holocaust survivors liberated in Bergen-Belsen: Rachela Zelmanowicz – who played the mandolin in the women’s orchestra in Auschwitz; and Rafael Olewski – a KaZetnik of Buna-Auschwitz, one of the leaders of Bergen-Belsen survivors and Chairman of Bergen-Belsen Survivors Organization in Israel.

His uncles were Dov (Ben-Barak) Zelmanowicz, murdered after he took part in the Sonderkomando revolt in Auschwitz; And Rabbi Israel-Moshe Olewski, “The Celler Rabbi”, who reconstructed the religious life of the Jewish Community of Celle (near Belsen), Germany, after the holocaust.