אלבומי תמונות

קישורים

צור קשר

ארכיון

אודותינו

"הקול שלנו"

"Our Voice"

About Us

Archive

Contact Us

Links

Photo Albums

אגרת יו”ר הארגון שרגא מילשטיין

ערב פסח תש”ף, אפריל 2020
חברות וחברים יקרים,
בתקופה קשה זו אני מקווה כי כל אחד מכם מקפיד לשמור כראוי על עצמו ועל יקיריו, למרות ההכרח שבבידוד. עברנו תקופות קשות, שבהן חיינו היו בסכנה, ולאחר שניצלנו מתופת השואה, עלינו להחזיק מעמד ולעבור גם ימים אלה, אנחנו הניצולים וכל הדורות הבאים שלנו.
הטקסים בגרמניה ובארץ אמנם בוטלו, אך ב-15 באפריל 2020 נציין 75 שנה לשחרור מחנה ברגן-בלזן.
לניצולים ובני משפחותיהם נשאר תאריך זה חרות בזיכרון. אחרי שנים של סבל, רעב ומחלות, נולדנו מחדש בתאריך זה, ואז באה תקופה של התאוששות וחזרה לחיים.
ברגן-בלזן היה מחנה הריכוז הגדול ביותר על אדמת גרמניה. לאחר השחרור בידי הצבא הבריטי, הוא היה היחיד שהפך למחנה עקורים ולמרכז הפעילות של שארית הפליטה באזור הבריטי. הוא היה לדוגמה לשיקום אישי, ליוזמה, למודל ייחודי של שלטון עצמי יהודי מדהים תחת המשטר הצבאי – 3 שנים לפני הקמת מדינת ישראל! – ולהתארגנות לאומית תוך שיתוף פעולה בין כל הזרמים הפוליטיים שקמו בו, ובמאבק לעליה לארץ ישראל.
במלאת 75 שנה לשחרור מחנה ברגן-בלזן עלינו לזכור ולהזכיר את המעבר משואה לתקומה, שאותו הובילו ראשי מחנה העקורים.
ביוזמת חברנו אריה אולבסקי, ינפיק השירות הבולאי ב-21 באפריל 2020 בול רשמי שבו מדינת ישראל מציינת 75 שנה לשחרור מחנות הריכוז. על גבי הבול מופיע השער של העיתון “אונדזער שטימע” – “קולנו” – שהוקדש לקונגרס של שארית הפליטה שהתקיים בברגן-בלזן בספטמבר 1945. הבול הזה יפיץ את קיומנו ברחבי העולם. יישר כוח לאריה!
בשם כל החברות והחברים המתנדבים בהנהלת הארגון שלוחה בזה ברכה לחג הפסח – חג החירות לכם ולבני משפחותיכם!
בברכת חג חירות שמח וחזרה מהירה לשגרה,

שרגא מילשטיין
יו”ר ההנהלה
ארגון שארית הפליטה ברגן-בלזן בישראל